El Rama - San Carlos - Los Chiles

09/05/2012 - 11/05/2012

We love Nicaragua.

Hey,

We hebben na Bluefields, wat een tegenvaller was, een paar héél mooie dagen achter de rug. We gingen vanuit Bluefields met een snelle "lancha", een oude speedboot, de rivier op richting El Rama. De tocht was prachtig! Vlak water met aan beide kanten groen, groen en af en toe één enkel huisje. Prachtig!

Weg van bluefields.

Aangekomen in El Rama liepen we van het dok naar het centrum, we vonden al snel een klein gezellig hostal. Onze kamer was super en we besloten er een lui avondje van te maken. We liepen nog wat rond in het centrum en gingen naar een restaurant om een pizza te gaan eten. Toen deze na 50 minuten nog steeds niet klaar was besloten we de pizza, wanneer hij uiteindelijk klaar was, mee te nemen naar de kamer en te eten in bed! Zalig. Daarna ging Thijs met de overschot de straat op om de hongerigen te voeden. :-) De dag erna stonden we om 3.30u op want om 4.00u vertrok de bus naar San Carlos. We kwamen na 7uurtjes in de oude schoolbus aan in San Carlos.

Hostel with a view.

Sfeerbeelden in San Carlos.

Een heerlijk vissoepje voor nog geen 2 dollar.

San Carlos is een druk maar toch slaperig stadje aan de grens van Costa Rica. Er is hier veel volk maar de mensen hebben niet echt veel te doen. Het valt ons meer en meer op dat hier soms enorme verveling heerst! In El Rama was de kapper heel blij toen hij een klant had. Thijs was die klant want met dat ronde brosje begon hij op een aapje te lijken.

San Carlos.

Daarna zijn we de grens overgestoken met Costa Rica richting Los Chiles. De grensovergang was de meest relakse die we tot nu toe meegemaakt hebben. We schoven ´s morgens aan om onze bagage te laten controleren en om de nodige stempels te krijgen (en natuurlijk taxen te betalen). Wanneer je een toerist bent doen ze meestal je zak zelfs niet open omdat toeristen niet echt de neiging hebben om halve varkens en kippen in hun rugzak de grens over te smokkelen. De lokale bevolking durft dit al eens proberen. Gelukkig maar want we hebben nogmaals een machete gekocht en wouden deze niet terug kwijt spelen aan de grens, zoals in Chili gebeurde. Daarna vaar je een uurtje op het gemakje op een prachtig rivier met schildpadden, springende visjes, kleurrijke vogels en de lawaaierige brulapen! Ik heb het woord al vaak op onze blog gebruikt maar, kortom prachtig.

Op weg naar de grens met Costa Rica.

Typische beelden langs de kant van de rivier.

Halverwege werden we gecontroleerd door het leger, met één te jonge soldaat die duidelijk denkt dat het in het leger verboden is te lachen. maar geen enkel probleem. We mochten, nadat de kapitein achter de schermen een praatje had gemaakt (en hoogstwaarschijnlijk wat geld had opgehoest), gewoon door richting Los Chiles. In Los Chiles aangekomen namen we de tijd om een lekker hapje te eten in de gezellige "Soda Pamela" en kropen we iets later met een beetje tegenzin op de bus riching La Fortuna.

Soda Pamela.

Het dorpsplein van La Fortuna.

Momenteel bevinden we ons in La Fortuna en we zullen hier met een jeep/boot/jeep doorreizen naar Monteverde.
Ah ja, El Barba Roja bestaat niet meer. Tijdens een vlaag van verveling in Bluefields heeft Thijs zijn baard afgeschoren. Veerle was aan het juichen van plezier maar nu de baard er niet meer is wil ze hem terug. Thijs is blijkbaar niet alleen véél gewicht kwijt gespeeld aan zijn lijf maar blijkbaar ook in zijn gezicht! Voor diegene die ons willen helpen hem terug op gewicht te brengen: "We eten alles, we zijn bijna thuis en we kunnen wel genieten van een avondje tafelen!" :-)

Geplaatst door VeerleThijs 11:20 Gearchiveerd in Nicaragua

Reacties

Amai, ik had niet gedacht dat diene baard er ging af zijn voor jullie terugkomst! Ik was er eigenlijk ook al aan gehecht! Ma geen nood Veerle, we zullen Thijs wel een beetje helpen om terug aan te dikken. Kom zeker maar eens bij ons tafelen! We dachten vandaag eens te Kingen maar we zijn de spelregels vergeten...Tijd dus dat jullie terug zijn. Goeie terugreis!!

door sieg

Opnieuw zo'n mooie taferelen!
Goed gedaan Thijs, weg met de baard.
Komen jullie maar eten zo vaak jullie willen, voorlopig toch nog! En Veerle nieuwe short gekocht?
Tot heel gauw. Tip: Hou pull en regenjas klaar voor het Belgische weertje!

door mama Annemie

Hallo!
Ik zal maar beginnen met te zeggen dat ik opgelucht ben dat 'diejen boed' eraf is. Het is bijna zover, dus ik kan ook maar eens iets schrijven. Ik hoop dat het 'tof' is geweest. Genoeg over die reis. Tot zeer binnenkort! Santé

door Rolf De Beul

jullie pakket is vandaag eindelijk aangekomen, nog net voor jullie afreis begonnen is ,eindelijk zou ik zo zegen. Tot weldra